Hopp til innhold

Lever elektronisk fellingsrapport i Hjorteviltregisteret

01.10.2021

Denne artikkelen er gammel og informasjonen kan derfor være utdatert.

I år kan valdansvarlig representant levere fellingsrapporten elektronisk i Hjorteviltregisteret. Fellingsrapporten baseres på felte dyr som jegere har registrert i Hjorteviltregisteret eller appen Sett og skutt.

Hva gjør jeg som valdansvarlig for villreinvald?

For å kunne levere elektronisk fellingsrapport må du ha en «valdansvarligtilgang» i Hjorteviltregisteret. Det er villreinnemnda som gir valdansvarlig for villrein tilgang: Hvordan gi brukerrettigheter til valdansvarlig?Jegerne må registrere alle sette og skutte dyr i Hjorteviltregisteret eller i appen Sett og skutt. Dersom det er noen felte dyr som mangler, må valdansvarlig legge til disse før fellingsrapporten kan leveres.Når du som valdansvarlig har kontrollert at alle fellinger er registrert, og har godkjent alle fellingene, er du klar til å levere fellingsrapporten digitalt. Du trenger ikke levere fellingsrapporten på papir til villreinnemnda, med mindre dette er avtalt.

Fellingsrapporten steg for steg

Naturdata har laget en veiledning som steg for steg beskriver hvordan du kan levere fellingsrapporten elektronisk. Last ned og lær mer om elektronisk fellingsrapport her (pdf).Merk at registrering av nye felte dyr, samt redigering av eksisterende opplysninger, stenger når elektronisk fellingsrapport opprettes.

Fellingsrapport for elg, hjort og rådyr

Det er også mulig å levere elektronisk fellingsrapport for elg, hjort og rådyr fra jaktåret 2021/2022.

Spørsmål

Trenger du hjelp med Hjorteviltregisteret eller Sett og skutt, kontakt Naturdata på support@naturdata.no eller telefon 74 33 53 10 for gratis support.

Nyhetsbrev

Vil du motta nyhetsbrevet vårt? Vi sender ukentlige oppdateringer med det siste fra Hjorteviltportalen.

Meld deg på nyhetsbrev